6 Ocak 2012 Cuma

Hamilelik: Takip sürecinde önemli hususlar

Aslında en önemli testler ilk trimesterin sonunda yapılıyor diyebiliriz. Eğer işler kötü giderse iki tetkik daha var, bunlardan biri amniyosentez. 16-18. haftalar arasında yapılıyor. Bebeğin içinde yaşadığı amniyon sıvısından ultrason eşliğinde örnek alınıp, sıvıda bulunan bebeğin hücreleri çoğaltılıp genetik tetkik yapılıyor. Aslında daha geç yapılmasının bir mahsuru yok ama genetik bir test olduğundan hücre üretlilip sonuçların verilmesi 3-4 haftayı buluyor. Eğer sonuçta bir kromozom anomalisi saptanırsa ve küretaj kararı verilirse ne kadar erken olursa o kadar iyi olacağından amniyosentezi mümkün mertebe erken yaptırmak lazım. Düşük Bir diğeri kordosentez, bu tetkik eğer geç kalındıysa tercih ediliyor. 18-20. haftalarda yapılıyor. Bebeğin göbek kordonuna girilerek direkt hücre alınıyor, bu yüzden üretme aşaması yok, daha hızlı sonuç alınıyor(2 gün gibi bir sürede) ama amniyosenteze göre daha zor bir işlem ve düşük riski daha yüksek. Amniyosentez için düşük riski 200'de 1, kordosentez için 100'de 1-2 olarak veriliyor. Bu nedenle ikili testin riski bu oranlardan yüksekse direkt olarak amniyosentez öneriliyor, ama arada bir yerlerdeyseniz (benim gibi) doktorlar kararı size bırakmaktan yana..Ben ilk bebeğim olduğu için bu riski göze almak istemedim ama belki risk daha yüksek olsaydı amniyosentez yaptırırdım. Bu kararım bana gebeliğimde uykusuz geçen bir çok geceye maloldu. Kararı verirken endişemin günbegün artacağını, uykularımın kaçacağını biliyordum ama yine de alamadım o riski..Ama siz ben emin olmak zorundayım diyorsanız çok gecikmeden amniyosentezi yaptırın ve gebeliğinizi kafanız rahat geçirin..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder