12 Aralık 2011 Pazartesi

Hamilelik: Başlangıç, gebelik testi

Hamileliğimde bir blogum yoktu ama anne olmakla ilgili en stresli şeylerden birinin hamilelik olduğunu çok iyi bildiğimden hamilelik deneyimlerimi de yazacağım. İlk kez anne oluyorsanız herşey çok bilinmez ve korkutucu görünebiliyor.
Ben kendim de doktor olmama karşın branşım kadın-doğumla alakasız olduğundan ve de fakültedeki kadın-doğum stajım çook gerilerde kaldığı için gebelik takipleriyle ilgili bilgim pek de geniş değildi. Evet ultrasonlar, kan tahlilleri falanfilan ama ne önemli, ne önemsizdi, asıl mühim olan bunların ayrımıydı..
Ben hamile olduğumu resmen sezmiştim, gebeliğimi tam 4.haftada yani daha adetim gecikmeden evde daha önce hamile miyim sorusunu (eğer o dönemde cevap evet olsaydı beklenmeyen bir hamilelik olacaktı) cevaplamak için aldığım iki tane uyduruk kaset testten kalan bir tanesine işeyip öyle fark etmiştim. Tabi çok erken olduğundan ikinci çizgi çok silik çıkmıştı. Önce 'yok canım' dedim, çizgi çoook açık bir pembeydi çünkü hem de test 2 liralık ucuz testlerdendi. Sonra bu haberi paylaştığım arkadaşım Tuba bana 'kesin hamilesin' deyince içimde birşeyler pırpır etmeye başladı. Acaba'lar içimi kemiriyordu. Üstelik o gün şehirdışına çıkacaktım yani kanda b-hcg bakılan kesin testlerden yaptırmam imkansızdı. O dönemde doğu anadolu'nun minnacık bir şehrinde mecburi hizmet yapıyorum, annemleri görmeye İzmir'e gideceğim. Tuba da bir toplantı için İzmir'e geliyordu. Ankara'daki aktarmada dayanamadı gidip bana havalimanı eczanesinden bir predictor aldı. Gittim tuvalete, predictor'e işedim bu sefer. Önce silik bir çizgi bile yoktu, tam predictor'ü çöpe atacaktım ki ikinci çizginin silik ve geç çıkmış olsa da orda olduğunu gördüm. İzmir'e gittiğimde ertesi günü zor ettim, en yakındaki özel polikliniğe gidip kanımı verdim. Sonuç geldi: 110! Haydaa, pozitif ama baya düşük. Hemen kadın-doğumcu bi arkadaşımı aradım. O da 3 gün sonra değer 2-3 katına çıktıysa hamilesin demektir, şimdi hemen heyecanlanma dedi. Gel de sen heyecanlanma..Yani şu hamilelik bir türlü netleşmemişti. Neyse lafı çok uzattım, sonuçta hamileydim. Demem o ki; eğer idrar testinde silik çizgi varsa yüksek ihtimal hamilesiniz ama b-hcg düzeyiniz o çizgiyi kopkoyu yapacak kadar yüksek degil. İkincisi b-hcg düzeyiniz başta çok düşük olabilir, izlemde yükselmesi mühim. Yükselmiyorsa biyokimyasal gebelik denilen şey olabilir, yani embriyo olmadan kese oluşması. Üzülmeyin ve denemeye devam edin..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder