17 Aralık 2011 Cumartesi

Hamilelik: İlk mutluluklar, ilk hayaller, ilk endişeler, ilk sorunlar

Doktorunuzu da seçtiniz ve minik bebeğinizi daha doğrusu bebeğiniz olacak o küçük taneciğin ilk görüntüleri de elinizde. Evet şimdi belki bir kaç milimetre boyunda ve bir bebeğin görüntüsüne hiç benzemiyor ama içinizi ısıtmaya bu kadarı bile yetti değil mi? Onun büyüyüp kucağınıza hopladığı günleri hayal etmek biraz zor olsa da o şimdiden sizin biriciğiniz oldu bile..İlk 3 ay enteresan bir dönem, hamile olduğunuz fikrine alışmanız için bir hazırlık dönemi diyebilirim. Belki yıllardır süren bir tüp bebek tedavisinden geçip hamile kaldınız, belki sürprizdi sizin için ama nasıl olursa olsun içinizde bir şeylerin değiştiği bu günler hamilelik ve annelik gerçeğine sizi adapte edecek zamanlar olacak.
Şimdi hayaller kurmaya başladınız bile, bebeğinizin cinsiyeti ne olacak diye merak ediyorsunuz, eminim en çok merak edilenlerden biri budur..Bebeğinize koyacağınız isimleri gözden geçirmeye başlamış bile olabilirsiniz şimdiden..Olasılıkların sınırsız olduğu bir dönem, tabii bazen aklınıza kötü olasılıklar da gelecek, endişeleriniz de olacak..Özellikle de bu ayın sonlarına doğru, 11-14. haftalarda yaptıracağınız ikili testin sonucunu beklemek bile oldukça zor oluyor. Ben bu testte büyük sorunlar yaşamıştım, hamileliğimin uzunca bir dönemi zehir olmuştu bana, o yüzden ayrı bir yazı yazacağım bununla ilgili.
Bu dönemin en önemli sorunu bulantı. Ben gebelikle ilgili bulantıyı sadece bir gün yaşadım, o bile bana yetmişti, 3 ay bu sorunu çekenlere allah kolaylık versin demekten başka bir şey gelmiyor aklıma..Bir de önerim olacak, bulabiliyorsanız zencefil ya da zencefilli gazoz(ginger ale) tüketin, genel olarak tüm bulantılara iyi gelir..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder